tiistai 18. kesäkuuta 2013

Kuka ja miksi?

Kirjoitin päiväkirjaa eräällä foorumilla ja havaitsin sen melko toimivaksi avautumiskanavaksi. Julkisissa kirjoituksissa on mahdollisuus vuorovaikutukseen toisten ihmisten kanssa, mitä ei ole, jos kirjoitan pöytälaatikkopäiväkirjaa. Vuorovaikutuksen toivossa siis ;)

Jokin kuitenkin kinnasi vastaan foorumilla kirjoittelussa. Siksi blogi.

Tämä on eniten päiväkirjatyyppinen avautusmiskanava minulle. Jaan ajatuksiani enimmäkseen kirjallisessa muodossa, sillä sanallinen ilmaisu on minulle omin tapa tuoda tunteeni julki. Tämä ilmenee toki myös jatkuvana puhetulvana. Kenties kuitenkin joskus jaan jonkun kuvankin.

Mitä voisin kertoa itsestäni? Aloittaisinko vähiten tärkeistä asioista, kuten siitä, että olen vielä alle kolmikymppinen, juon paljon kahvia, pidän jäätelöstä ja nautin elämästä? Vai pitäisikö alkuun kertoa, että olen ehkä ikiopiskelija. Kun yhdet opinnot saan päätökseen, aloitan jo seuraavat.

Vai aloittaisinko sittenkin siitä, mikä elämässäni on oikeasti tärkeää, nimittäin tähdistäni, elämäni kiintopisteistä, jälkikasvustani? Aloittaisinko kertomalla, että olen eniten kotonani, sinut itseni kanssa, kun olen saanut tulla äidiksi? Että kolme lastani ovat parasta ja suurinta, mitä olen elämässäni saanut aikaiseksi?

Ehkä en sano mitään näistä. Haluan olla alusta asti rehellinen ja rehellisesti sanottuna tällä hetkellä minua enemmän nukuttaa kuin kirjoituttaa. Onneksi olen vapaa astumaan unien kultalaan, rakkaaseen unimaailmaani koska vain. Ja sen aion myös tehdä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti