keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Nukkumisia?

Viime yönä nautiskelin elämästä muun muassa kuuntelemalla vauvan äherrystä, miehen päivystyspuhelimen piippausta huutamista, havaitsemalla vauvan kakkaavan, havaitsemalla vauvan kakanneen vaipasta ohitse jne.. Lisäksi iloitsin lukuisista syötöistä ja tukkoisen vauvaparan levottomuudesta.

Huolimatta kaikesta tästä ehdin nähdä unia muun muassa vanhasta ihastuksestani. Unet sekoittuivat ja jatkuivat, joten vaikka välillä kävin hereillä, seuraavassa unessa muistin edellisen unen tapahtumat. Ne tuntuivat olevan ikäänkuin "eilisen" tapahtumia seuraavassa unessa.

Olin muun muassa jossakin katsomossa ylärivillä katsomassa jotain esitystä, kunnes karkasin muutamien ystävieni(?) kanssa pois. Juoksin katsomoa alas heidän kanssaan ja salista ulospäästyämme nauroimme paljon. Ex-ihastukseni otti minua kädestä ja juoksi niin lujaa, että minä lensin hänen perässään. Tässä välissä heräsin.

Uni jatkui siten, että oli olevinaan seuraava päivä ja samainen vanha ihastukseni lähetti minulle tekstiviestin, eli mulla oli kädessäni ranskalaisia perunoita ja mun piti yrittää tulkita ranskisten pituudesta, muodosta ja ketsupin määrästä, mitä sanoja ne kuvastivat. Viestissä oli jokin anteeksipyyntö siitä, että hän oli ollut niin humalassa edellisenä iltana.

Tämän jälkeen olin vanhassa koulussani menossa tunnille ja vanha ihastukseni tuli luokseni hymyillen ja oli minulle kiltti.

Noihin uniin tuskin saan mitään tulkintaa. Mietin, että voisiko vanha ihastukseni kuvastaa nykyistä suhdettani siten, että toivoisin suhteeni olevan vapautuneempi ja iloisempi, kuten unessani, kun juoksimme vanhan ihastukseni kanssa käsi kädessä, minä lensin ja me nauroimme. Ranskanperunatekstiviesti voisi viitata hyvinkin mieheeni, jota on välillä vähän vaikea tulkita ja kun hän ei aina osaa (tai halua?) ilmaista itseään suusanallisesti, niin teen helposti ylitulkintojakin hänen tunnetiloistaan. Lopussa, kun ihastulkseni oli huomaavainen ja kiltti, voisi hyvinkin viitata siihen, mitä mä toivon siipaltani.

Näin, tai saattoihan uni olla täysin random. Näitäkin nimittäin riittää.

Kello on melkein kahdeksan ja kaikki lapset nukkuvat vielä, mikä on täysin harvinaislaatuista. Ja miksi ihmeessä MÄ olen hereillä, kun kakarat nukkuvat?

Huolimatta levottomasta yöstä, mä olen mahdottoman kiitollinen, että mulla on terveet ja elinvoimaiset lapset. Se ei ole mikään itsestäänselvyys. Me ollaan hirmuisen onnekkaita puolisoni kanssa!

1 kommentti:

  1. Mielenkiintoinen uni, mielenkiintoiset sivut! :) Jatka samaa mallia. ;)

    VastaaPoista