maanantai 29. heinäkuuta 2013

Kiittäen, Peukaloinen.

Olen kiitollinen. Kiitollisuus lisää onnellisuutta, sillä se auttaa näkemään asioiden positiiviset puolet. Kun aloittaa aamun miettimällä, mistä on sillä hetkellä kiitollinen, päivä alkaa paljon paremmin.

Minä olen tänään kiitollinen monestakin asiasta. Olen kiitollinen, että
sain nukkua yöllä hyvin; vauva söi vain kahdesti
sain herätä omien lasteni ihaniin ääniin
minulla on kolme lasta
ulkona on auringonpaiste
lapset tulivat ehjänä kotiin käytyään seikkailemassa kotipihan ulkopuolella
saan olla olemassa ja elää
minulla on hyvä parisuhde
minulla on katto pään päällä
raikas tuuli vilvoittaa ulkoilijoita
olemme pian asunnon omistajia
pystyin käymään kävelyllä eikä varvas kipuillut, koska lenkkareissa oli riittävästi tilaa

ja niin edelleen. Arkisia asioitahan ne ovat, mutta onni asuu kaikessa tässä. Onnea saatetaan koettaa etsiä huippukokemuksista ja elämyksistä, mutta minusta se on kestämätöntä, sillä huiput ovat kapeita ja kestävät vain lyhyen hetken. Kun löytää kiitollisuuden aiheen tavallisesta elämästä, huomaa, että myös onni, ilo ja rakkaus asuvat siellä <3

Sarkasmi ja kyynisyys kulkevat rinta rinnan negatiivisuuden ja pessimismin kanssa. Niin hauskaa, kuin sarkasmi joskus on, ei se pidemmän päälle kehitä ihmisen onnellisuutta eikä aitoa ilon tunnetta. Ilo ja rakkaus kulkevat käsi kädessä ja sellaisiin tunteisiin, kuten kyynisyys, mahtuu hyvin vähän rakkautta. Aito ilo pirskahtelee, kiljahtelee, pulppuilee ja tulee suoraan sydämestä. Se on vilpitöntä, puhdasta ja hyväntahtoista. Koska olet viimeksi nauranut ilman, että sen taustalla olisi sarkasmi, iva, kyynisyys tai muu vastaava? Koska olet viimeksi nauranut, koska olet vain ollut niin täynnä iloa, onnea ja rakkautta?

Kivoja asioita kuvina














herkut
















perhe















maailman suuruus.


Tämmöisistä asioista minä olen tänään kiitollinen.

1 kommentti:

  1. Ihanaa! Pitäisi itsekin muistaa olla kiitollinen tästä kaikesta! ^_____^

    VastaaPoista