sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Tavallista arkea.

Otteita kuluneilta päiviltä:
1. Jumppatuun lempisana on ollut "eikä!"
2. hyvä äiti ei tajunnut, että lasten, erityisesti Jumppatuun, huumorintaju ei ehkä riitä ymmärtämään, että äiti vitsailee sanoessaan, että jos ei nuku tarpeeksi, muuttuu rusinaksi (Tatun ja Patun Oudossa Unikirjassa sanottiin näin ja mä vahvistin asian todeksi).Tuloksena Jumppatuun lohduton "en tahdo muuttua rusinaksi"- parku (ja mä jouduin pyörtämään puheeni siitä rusinaksi muuttumisesta, vaikka kirjassa näin väitettiinkin)
3. rannalla läträämistä
4. ihanien vieraiden kestitsemistä 
5. uuden kameran ostamista \o/
6. shoppailua
7. jäätelöä

Vitsiniekka kun olen, niin viihdytin Tomeranssia tänä iltana iltasadun jälkeen. Hän pyysi, että laulaisin nopeasti yhden laulun. Lauloin itsekehittämällä sävelellä "nopeasti yksi laulu!" ja suukotin poikaa. Nauroin. Tomeranssi ei ollut yhtä vakuuttunut neronleimaukseni hauskuudesta. Sen sijaan miehen hörötystä kuului lastenhuoneen oven takaa. Huono yhteneväinen huumorintaju onkin varmaan yksi syy siihen, että ollaan yhdessä aina vain.

Ja juuri aiemmin päivällä Tomeranssi kyseli, että mitä huumori ja huumorintaju tarkoittavat. Kerrottiin niinkuin parhaaksi taidettiin ja mä vielä lisäsin, että hyvä huumori ja huumorintaju ovatkin sitten mielipidekysymyksiä. Tomeranssi sai karusti kokea tämän käytännössä.

Tänään mä olen hauskuttanut perhettäni myös tiputtamalla juuri kioskilta ostamani jäätelöpallon maahan. Miten lohduttomalta ja yksinäiseltä suklainen jäätelöpallo voikin näyttää asvaltilla, ja miten ontolta ja tyhjältä vohveli voikaan tuntua kädessä. Seisottiin siinä koko perhe ja katsottiin, kun jäätelöpallo möllötti maassa ja hiljalleen alkoi sulaa. Kun lopulta siirryttiin kolmen metrin päähän, parvi lokkeja hyökkäsi pallon kimppuun ja kahdessa sekunnissa pallo oli kadonnut jäljettömiin. Lokit 1 - Peukaloinen 0.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti